Inom konceptet Autotech UXS kombinerar vi kvalitativt innehåll med digitala verktyg som hanterar informationsflödet
kring en produkt eller process.
User Experience Service
Slutanvändare kräver en alltmer relevant och snabbtillgänglig information. Där står digitaliseringens möjligheter med sökbarhet och filter i centrum. Med en digital lösning för produktinformation kan målgruppen få en personlig och relevant kundupplevelse.
För att tekniska lösningar ska bidra till att lösa problem eller skapa affärsnytta så krävs oftast ett lagarbete där olika discipliner analyserar och strukturerar de strategier som tillsammans skapar värde.
Affärsnyttan
Var finns värdet och affärsnyttan med digital produktinformation?
I ett Product Information Management-flöde befinner sig Autotech i den unika positionen att vi är inblandade i de flesta stegen under produktens livscykel. Därför kan vi tidigt formulera strategier och lösningar för att bidra till en bra användarupplevelse.
Digitalisering innebär även möjligheter att monetärisera informationen, till exempel genom bra eftermarknadsinformation och e-handel av reservdelar.
Autotech UXS består av 3 komponenter
Vi nyttjar spetskompetensen från flera områden hos våra konsulter och erbjuder digitala lösningar för att leverera en digital användarupplevelse.
CONTENT
Våra konsulter skapar strukturerad produktinformation anpassad för en digital plattform där även video, animeringar och interaktiv 3D blir möjlig att konsumera.
PUBLISH
XML system som möjliggör modularisering av innehållet. Självklart kan man här även publicera på klassiskt vis med PDF.
SEARCH
Indexerar och gör innehållet sökbart och filtrerbart. Härifrån kan vi skapa valfria lösningar för hur innehållet ska konsumeras, till exempel web-portal, appar, device kopplad till produkten mm.
Värdet i den digitala informationen återfinns vid många kontaktpunkter.
Vill du veta mer? Fråga Jonas!
Jonas Sanden
Team Lead – Technical Communication
+46 (0)10 – 492 43 55
[email protected]